قطر: تداوم بمباران‌ها، فاجعه انسانی در غزه را تشدید می‌کند

هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور غرب آسیا و شمال آفریقا در سفری به قطر با نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره تحولات غزه گفت‌وگو کرد.

قطر: تداوم بمباران‌ها، فاجعه انسانی در غزه را تشدید می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل علوم پزشکی بالینی، «برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور غرب آسیا امروز شنبه در دوحه با «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار کرد. 

دو طرف در این دیدار به بررسی تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین پرداختند. 

خبرگزاری قطر (قنا) گزارش داد که آل ثانی در این دیدار بر ضرورت تشدید تلاش‌های دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به برقراری فوری آتش‌بس و بازگشایی دائمی گذرگاه رفح به منظور تضمین ورود کاروان‌ کمک‌های انساندوستانه به غزه تأکید کرد. 

وی نگرانی عمیق قطر درباره نابسامانی اوضاع فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه را بیان کرد.

وزیر خارجه قطر همچنین مخالفت قاطع این کشور با جنایت‌های مکرر رژیم صهیونیستی و حمله به اهداف غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها و مدارس نوار غزه را اعلام می‌کند و آن را اقدامی خطرناک دارای پیآمدهای ناگوار برای امنیت و ثبات منطقه می‌داند. 

وزیر خارجه قطر با اشاره به تداوم تلاش‌های میانجی‌گری این کشور برای آزادی اسرا، گفت که استمرار بمباران غزه، فاجعه انسانی در این منطقه را تشدید و تلاش‌های مربوط به میانجی‌گری را پیچیده می‌کند. 

پایان پیام/

دیدگاهی بنویسید