تلاش ارتش اوکراین برای بازیابی و ضد حمله علیه روسیه

منابع خبری از جذب هزاران نیروی تازه نفس توسط ارتش اوکراین برای انجام ضد حمله علیه روسیه خبر دادند.

تلاش ارتش اوکراین برای بازیابی و ضد حمله علیه روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل علوم پزشکی بالینی، منابع خبری روز چهارشنبه از تلاش ارتش اوکراین برای بازیابی قوای خود و انجام ضد حمله علیه روسیه خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، یکی از جدیدترین یگان‌های نظامی اوکراین با ۴۰۰۰۰ نظامی قصد دارد در هفته‌ها یا ماه‌های آینده علیه نیروهای روس ضد حمله کند.

این یگان‌ها نیروهای خود را با فراخوان‌ها در رسانه‌های اجتماعی و تابلوهای تبلیغاتی با هدف جذب داوطلبان با انگیزه بالا گرفته‌اند. جذب نیرو در حالی صورت می‌گیرد که کی‌یف با چالش‌های فزاینده‌ای برای جذب نیروهای جدید مواجه است.این یگانهای جدید  در کنار واحدهای منظم ارتش که توسط تانک‌های جنگی جدید غربی و هزاران نیروی تازه آموزش دیده مبارزه خواهند کرد.

وزیر کشور اوکراین گفته است که نیروهای استخدام شده شامل زنان، افرادی بدون تجربه نظامی و افسران پلیس و سربازان سابق هستند. وزیر کشور اوکراین گفته که آموزش غیرنظامیان بدون تجربه تا چهار ماه طول می‌کشد. او در مورد زمان و مکان آغاز حمله متقابل اوکراین چیزی را فاش نکرد.

با گذشت بیش از یک سال از درگیری، نیروهای اوکراین ماه‌هاست که با یورش روسیه در شهرهایی مانند «باخموت» در شرق که در آن هزاران نفر کشته شده‌اند، مواجه‌اند. ارتش اوکراین بطور معمول تلفات نظامی خود را فاش نمی‌کند.

این گزارش حاکیست که در جریان ۹ ماه نبرد نظامیان اوکراینی با نظامیان روس در باخموت، تقریباً این شهر از بین رفته است و ۹۰ درصد از جمعیت این شهر یا همان حدود ۷۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده اند و ارتش اوکراین روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نظامی را در نبرد با روسیه از دست می‌دهد.

اوکراین از ماه‌ها پیش برای مقاومت و عقب‌راندن نیروهای روسی خواستار دریافت تسلیحات سنگین، از جمله تانک‌های پیشرفته تهاجمی و هواپیماهای جنگنده شده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

دیدگاهی بنویسید