ناتو: کمک‌رسانی ائتلاف به ارتش اوکراین ادامه خواهد داشت

دبیر کل ناتو گفت که کشورهای عضو این ائتلاف کمک‌رسانی به اوکراین را برای پیروزی بر روسیه ادامه خواهند داد.

ناتو: کمک‌رسانی ائتلاف به ارتش اوکراین ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه بین‌الملل علوم پزشکی بالینی، دبیر کل ائتلاف ناتو روز سه شنبه اعلام کرد که اعضای این ائتلاف کمک‌رسانی به اوکراین برای مقابله با روسیه را ادامه خواهند داد.

به گزارش وبگاه «یوکرین‌فورم»، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در نشست خبری مشترک با «باجرام بیگاژ» رئیس جمهور آلبانی در شهر «بروکسل» در بلژیک گفت که  کشورهای عضو ناتو آنچه را که اوکراین برای غلبه به روسیه نیاز دارد در اختیار این کشور قرار خواهند داد.

استولتنبرگ اظهار داشت: «ما در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین صحبت کردیم. “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور روسیه حملات جدید و موجی از حملات موشکی مرگبار را آغاز کرده است. پاسخ ما باید این باشد که به اوکراین آنچه را که برای پیروزی نیاز دارد، ادامه دهیم.»

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز سه‌شنبه بار دیگر به تمایل شدید دولت آمریکا به تداوم جنگ در اوکراین اشاره کرد.

پسکوف در نشست خبری در کرملین، درباره وضعیت جنگ در اوکراین گفت: «هیچ پیش شرطی برای انتقال وضعیت اوکراین به مسیری صلح‌آمیز وجود ندارد و ما با عملیات ویژه نظامی به اهداف خود می‌رسیم.»

 وی درباره ادعای مقام‌های آمریکایی درباره انجام اقداماتی برای صلح در اوکراین تصریح کرد: «واشنگتن خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین نیست و تمام تلاش خود را برای ادامه آن انجام می‌دهد.»

روسیه بارها نسبت به تداوم کمک‌رسانی نظامی غرب به اوکراین و پیامدهای منفی آن که منجر به تشدید درگیری‌ها می‌شود، هشدار داده است. «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه اقدامات آمریکا و ناتو در جنگ اوکراین مملو از برخورد قدرت‌های اتمی است، گفت که اقدامات بی‌ثبات‌کننده واشنگتن می‌تواند پیامدهای جهانی داشته باشد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

دیدگاهی بنویسید