تشکیلات خودگردان فلسطین: امیدواریم توافق تهران-ریاض به ثبات منطقه بیانجامد

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از حصول توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان برای احیای روابط دوجانبه استقبال کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین: امیدواریم توافق تهران-ریاض به ثبات منطقه بیانجامد

به گزارش گروه بین‌الملل علوم پزشکی بالینی، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از توافق تهران و ریاض برای احیای روابط دوجانبه استقبال کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن استقبال از این توافق، اعلام کرد که ایفای نقش مثبت چین در دستیابی به توافق تهران و ریاض را ارج می‌نهد.

تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین ابراز امیدواری کرد که حصول این توافق به تقویت ثبات و ایجاد فضای مثبت در منطقه کمک کند. روز جمعه (دیروز ۱۹ اسفند) جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.

ایران و عربستان سعودی حدود هفت سال بود که روابط دیپلماتیک نداشتند. عربستان سعودی در سال ۱۳۹۴ به طور یکجانبه روابط خود با ایران را قطع کرد. این اتفاق پس آن رخ داد که ریاض شیخ نمر النمر از روحانیون سرشناس شیعه را به دلایل سیاسی اعدام کرد و در واکنش به این اقدام، در تهران مقابل سفارت سعودی تظاهرات برگزار شد. دو کشور از فروردین ۱۴۰۰ گفت‌وگوهایی در سطح امنیتی برای احیای روابط آغاز کردند. عراق میزبان این گفت‌وگو بود. چهار دور این گفت‌وگوها در سال گذشته برگزار شد. دور پنجم هم در نخستین روز دومین ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شده بود.

پایان پیام/

دیدگاهی بنویسید