توییتر، فیسبوک و یوتیوب در پاکستان از دسترس خارج شدند

منابع رسانه‌های از مسدود شدن دوباره شبکه‌های اجتماعی «فیسبوک»، «یوتیوب» و «توییتر» در پاکستان خبر دادند.

توییتر، فیسبوک و یوتیوب در پاکستان از دسترس خارج شدند

به گزارش گروه بین‌الملل علوم پزشکی بالینی، همزمان با بروز ناآرامی‌ها در پاکستان، منابع خبری روز شنبه گزارش کردند که شبکه‌های اجتماعی «فیسبوک»، «یوتیوب» و «توییتر» روز شنبه در  این کشور از دسترس خارج شدند.

به گزارش وبگاه «اکسپرس تریبون» وزارت کشور پاکستان  سه شنبه گذشته در بحبوحه ناآرامی‌ها پس از دستگیری « عمران خان» نخست وزیر سابق خدمات پهنای باند تلفن همراه را در سراسر کشور کاهش داد و دسترسی به فیس بوک، یوتیوب و توییتر را مسدود کرد.

سه شنبه گذشته،  بعد از بازداشت «عمران خان»، نخست وزیر سابق  اعتراضات و درگیری‌های شدید در شهرهای مختلف پاکستان صورت گرفت که به کشته شدن حداقل ۸ نفر و بازداشت حدود ۲ هزار نفر انجامید. دادگاه عالی پاکستان روز جمعه بازداشت عمران خان را غیرقانونی خواند. 

نخست وزیر سابق پاکستان روز شنبه قوه قضاییه این کشور را از عوامل ضعف دموکراسی در پاکستان خواند.  عمران خان درست  یک روز پس از آزادی با قید وثیقه گفت که دموکراسی پاکستان با یک رشته نخ به قوه قضاییه آویزان شده است.عمران خان آوریل ۲۰۲۲ با رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان از نخست‌وزیری برکنار شد. او برکناری خود از قدرت را غیرقانونی و بخشی از توطئه غربی خوانده است.

معترضان در مخالفت با بازداشت عمران خان به برخی نهادهای نظامی حمله کردند و برخی ساختمان‌ها و اماکن دولتی را به آتش کشیدند. دولت در واکنش به این وضعیت، ارتش را برای کمک به برقراری نظم فراخواند.

به نوشته اکسپرس تریبون، در حالیکه جمعه شب این شبکه‌های اجتماعی در دسترس بودند، اما روز شنبه بار دیگر مسدود شدند. به دلیل تعلیق خدمات اینترنتی، شرکت‌های مخابراتی در پاکستان شاهد زیان ۲.۴۶ میلیارد روپیه‌ای بودند. قطع ناگهانی خدمات اینترنتی بدون برنامه ریزی موجب اخلال در زندگی روزمره مردم در پاکستان شده است.

پایان پیام/

دیدگاهی بنویسید