ثبت 3500 درخواست برای سند دار شدن سکونتگاه‌های غیررسمی در خوزستان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: سه هزار و 500 درخواست برای سند دار شدن سکونتگاه‌های فاقد سند مالکیت در خوزستان به ثبت رسید.

ثبت 3500 درخواست برای سند دار شدن سکونتگاه‌های غیررسمی در خوزستان

به گزارش علوم پزشکی بالینی از اهواز، سید حسین دهبان‌زاده معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان اظهار کرد: درخواست سه هزار و 500 نفر از ساکنان پهنه‌های غیررسمی برای دریافت سند مالکیت در حال  بررسی است.

وی در ادامه بیان کرد: این اسناد مربوط به متقاضیانی است که پیش از سال 1394 در اراضی دولتی یا همان پهنه‌های غیررسمی شهری سکونت دارند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان عنوان کرد: افرادی که شامل صدور اینگونه اسناد هستند باید هر چه سریعتر نسبت به ثبت درخواست خود از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن اقدام کنند.

وی گفت: آیین‌نامه اجرایی بند ک تبصره 11 قانون بودجه برای اعطای سند به املاک تصرفی واقع در محدوده و حریم شهرها سال 1401 از سوی دولت تصویب و ابلاغ شد که به ساماندهی واحدهای فرسوده و محرومیت‌زدایی از محلات ناکارآمد کمک خواهد کرد.

دهبان‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس این آیین‌نامه، اراضی دولتی که بر اساس طرح‌های مصوب شهری در آنها ساخت و ساز صورت گرفته و در حال بهره‌برداری بوده را به مالکان اعیانی واگذار می‌کند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان تصریح کرد: در این مصوبه سکونت گاه‌های غیررسمی که پیش از سال 1394 به تصرف اشخاص درآمده در اولویت هستند.

پایان پیام/

دیدگاهی بنویسید