دیدار شاه اردن با رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا با محوریت فلسطین

شاه اردن در سفری به واشنگتن با رئیس جمهور آمریکا دیدار و درباره سازوکارهای همکاری دو کشور در جهت تقویت ثبات در منطقه گفت‌وگو کرد.

دیدار شاه اردن با رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا با محوریت فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل علوم پزشکی بالینی، «عبدالله دوم» شاه اردن در واشنگتن با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیدار و درباره همکاری دو کشور برای تقویت ثبات در منطقه و کاهش تنش‌ها در اراضی فلسطین گفت‌وگو کرد.

شاه اردن در این دیدار که در کاخ سفید برگزار شد بر ایفای نقش رهبری آمریکا برای آرام‌سازی اوضاع و ایجاد افق سیاسی واقعی جهت حفظ فرصت‌های تحقق صلح فراگیر و عادلانه‌ بر اساس راه‌حل دو دولت، تأکید کرد.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، عبدالله دوم همچنین ضرورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی را که به تضعیف راه‌حل دو دولتی منجر می‌شود و نیز اهمیت تشدید تلاش‌ها برای حمایت از ملت فلسطین با هدف دستیابی به حق عادلانه و مشروع خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را مورد تأکید قرار داد.

بایدن نیز با تأکید بر حمایت از راه‌حل دو دولتی و ایفای نقش حیاتی اردن در اماکن مقدس قدس، حفظ وضعیت تاریخی مسجدالأقصی را ضروری خواند.

دو طرف همچنین درباره شراکت راهبردی آمریکا و اردن گفت‌وگو کرده و بایدن بر شراکت عمیق بین دو کشور و اهمیت رهبری اردن به عنوان محور ثبات در منطقه غرب آسیا و حمایت از این کشور برای رویارویی با چالش‌های مختلف منطقه‌ای و جهان تأکید کرد.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با شاه اردن خبر داد و گفت که بلینکن در این دیدار از تنش‌های اسرائیلی و فلسطینی و خشونت در اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرد.

بلینکن همچنین بر ضرورت اتخاذ اقدامات فلسطینی-اسرائیلی برای آرام کردن تنش و احیای آرامش تأکید کرد.

پایان پیام/م

دیدگاهی بنویسید