نشست جده برای دمشق؛ سوریه به جمع کشورهای عربی بازمی‌گردد

نشست مشورتی کشورهای عربی در عربستان با حضور نمایندگان نُه کشور برگزار و در بیانیه پایانی آن بر لزوم رهبری روند بازگشت سوریه به اتحادیه عرب توسط خود کشورهای عربی تاکید شد.

نشست جده برای دمشق؛ سوریه به جمع کشورهای عربی بازمی‌گردد

به گزارش گروه بین‌الملل علوم پزشکی بالینی، نشست مشورتی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شب گذشته (جمعه، چهاردهم آوریل) در جده با حضور نمایندگان و مقامات نُه کشور برگزار شد و با یک بیانیه پایانی نیز خاتمه یافت. بیانیه پایانی مشترک این نشست مشورتی امروز شنبه، پانزدهم آوریل تاکید کرد که کشورهای اردن، مصر و عراق به همراه اعضای شورای همکاری خلیج فارس بر وحدت سوریه تاکید و خواستار بازگشت آن به جمع کشورهای عربی هستند.

جده، میزبان نمایندگان نُه کشور عربی

پایگاه خبری «الخلیج آنلاین» درباره نشست جده برای سوریه نوشت: نشست مشورتی کشورهای عربی و اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس با حضور هشت وزیر امور خارجه عرب و مشاور دیپلماتیک رئیس امارات با هدف تبادل‌نظر درباره وضعیت سوریه و بازگشت آن به اتحادیه عرب، در جده برگزار شد.

هم‌زمان با برگزاری این نشست مشورتی در جده، شبکه «الاخباریه» عربستان تصاویری تلویزیونی از آغاز آن را به طور زنده پخش می کرد؛ نشستی که ابتکار عربی ریاض برای یکی از مهم‌ترین پرونده‌های منطقه‌ای به شمار می‌رفت و «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه سعودی آن را درخواست کرده بود.  

دیدگاهی بنویسید