رابطه انتخابات و امنیت

فعال سیاسی و اجتماعی استان مرکزی می‌گوید: حضور پرشور، منسجم و گسترده در رخدادهایی مانند انتخابات می‌تواند نیات شوم و نقشه‌های شیطانی دشمنان را خنثی و متضمن امنیت و آرامش و در نتیجه ایجاد فرصت و افزایش سرعت در جهت بهبود شرایط باشد.

رابطه انتخابات و امنیت

به گزارش علوم پزشکی بالینی از اراک، در دوران اسلام به یاد داریم که فتح سرزمین‌های اروپایی توسط مسلمانان که در ابتدای کار برای سپاه اسلام عزت و اقتدار و برای اروپای آن زمان پیشرفت و شکوفایی را به ارمغان آورد، اما سرانجام پس از 800 سال حکومت بر این منطقه، به شکست مسلمین و ترک سرزمین‌های فتح شده منتهی شد. دلیل این اتفاق آن بود که از یک سو اختلافات بین حکام مسلمان و طرفداران آنها که حالا گرفتار عُجب و غرور و زندگی اَشرافی شده بودند، بر سر اداره حکومت و در اختیار گرفتن قدرت رواج یافته بود و از سوی دیگر توطئه صلیبیون برای تشدید این اختلافات و گسترش فرهنگ و رفتارهای نامتعارف دنیای غرب در بین مسلمانان به ثمر نشسته بود.  دشمنان (صلیبیون) برای ذائل کردن مبانی اعتقادی و گرفتار کردن سپاه اسلام در دام لذت‌های دنیوی و بر هم زدن اتحاد آنها، همزمان به استفاده ابزاری از زنان و ترویج اَشرافیگری و شرابخواری بین مسلمانان متوسل شدند که در نهایت این اقدامات کاملاً موثر واقع شد و رخوت و سستی و نیز اختلافات و درگیری‌های ایجاد شده در پیکره جامعه اسلامی سبب شد تا تمام دستاوردهای سپاه اسلام در جریان فتح اروپای آن زمان به هدر برود. تاریخ معاصر هم سرشار از رخدادهای مشابهی است که اتفاقاً حاصل توطئه‌های فرزندان ناخلف همان صلیبیون برای ایجاد جو یأس و ناامیدی و تفرقه و درگیری بین مردم کشورها در جهت تجزیه سرزمین و غارت منافع آنها است. دشمن این بار با ابزار و روش های متعدد و متنوع‌تری پا به میدان مخاصمه گذاشته و ابعاد مختلفی از ناامنی از جمله ناامنی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و دفاعی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.  مقاومت مردم غزه یکی از موفق‌ترین نتایج وحدت و یکپارچگی ملت‌ها و دولت‌ها است فعال سیاسی و اجتماعی استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار فارس می‌گوید: بررسی وضعیت متزلزل کشورهایی مانند سودان، لیبی، عراق، لبنان، افغانستان، سوریه، بسیاری از کشورهای آفریقایی، کشورهای آسیای میانه که گرفتار انقلاب‌های رنگی شدند و سایر کشورهای مشابه نشان می‌دهد که نزاع و درگیری بین مردم با یکدیگر و مردم با حکومت‌هایشان و یا پیروی و هم پیمان شدن این کشورها با غرب نه‌تنها نتوانسته این کشورها را از مشکلات اقتصادی و فقر و عقب ماندگی نجات بدهد، بلکه شرایط برای پیشرفت آنها را دهها سال به عقب برگردانده است.

  احمدرضا هدایتی بیان می‌کند: در این میان تنها کشورهایی توانسته‌اند، وضعیت خود را حفظ کرده و یا در مسیر پیشرفت قرار بگیرند که مردم و حاکمیت، کاملاً متحد و منسجم عمل کرده و با کمک یکدیگر برای حل مشکلات اقدام کرده‌اند. وی می‌گوید: شاید بشود از اتحاد مردم کشور کره جنوبی و یا ژاپن پس از جنگ جهانی دوم برای بازسازی و پیشرفت کشورهایشان و یا اتحاد و رشادت مثال زدنی مردم یمن و ایستادگی و مقاومت مثال زدنی مردم غزه در مقابل دشمن صهیونیستی به عنوان یکی از موفق‌ترین نتایج وحدت و یکپارچگی ملت‌ها و دولت‌ها نام برد. این فعال سیاسی و اجتماعی استان مرکزی می‌افزاید: با این حال قطعاً جمهوری اسلامی یکی از بهترین مصادیق وحدت ملت و دولت به شمار می‌رود، چرا که مردم فداکار این دیار از گذشته بسیار دور همواره در مقابل دشمن با اتحاد و انسجام ستودنی از دین و کیان خود دفاع کرده و پس از انقلاب اسلامی نیز با وحدت و حضور پررنگ، گسترده و به موقع خود در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات، توانسته‌اند ده‌ها و بلکه صدها توطئه بیگانگان را خنثی و علاوه براین در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط، پیشرفت‌های شگفت‌آور و قابل توجهی را در حوزه‌های مختلف کسب کنند.

  هدایتی اظهار می‌کند: همه این موفقیت‌ها و به‌ویژه خنثی‌سازی تهدیدات نظامی خارجی و پیشگیری از بروز جنگ‌های ویرانگر، در سایه این اتحاد و انسجام محقق شده و هرچه این اتحاد و انسجام و حضور از گستردگی و استحکام بیشتری برخوردار باشد، تهدیدات کمتر، توطئه بیگانگان ناکارآمدتر و امکان حل مشکلات راحت‌تر خواهد بود و هرچه حضور ضعیف‌تر و کمرنگ‌تر باشد دشمن را در اجرای اهداف شوم خود برای نابودی و تجزیه خاک کشور و ضربه‌زدن به ملت مطمئن‌تر و مصمم‌تر می‌سازد.  قطعا نباید فراموش کنیم که پس از بروز حوادثی مانند فتنه سال 88، دشمن که تصور می‌کرد، اغتشاشاتی را که به راه انداخته با شوک تحریم مجدداً شعله‌ور و فراگیر خواهد شد، بلافاصله پس از فروکش کردن آشوب‌ها مبادرت به تشدید تحریم‌ها، افزایش تهدید‌ها، صدور قطعنامه‌های جدید و سایر اقدامات مشابه کرد، که البته با هوشیاری ملت این توطئه‌ها نتوانست اهداف آنها را محقق سازد. حضور پرشور، منسجم و گسترده در رخدادهایی مانند انتخابات می‌تواند نیات شوم و نقشه‌های شیطانی دشمنان را خنثی و متضمن امنیت و آرامش و در نتیجه ایجاد فرصت و افزایش سرعت در جهت بهبود شرایط باشد، چنانچه این حضور کمرنگ جلوه نماید، نه‌تنها شرایط بهتری ایجاد نخواهد شد، بلکه قطعاً دشمنان را در اجرای مقاصدشان مطمئن و مردم و مسوولین را در اجرای وظایفشان با مشکل مواجه خواهد کرد.   پایان پیام

دیدگاهی بنویسید